Google Analytics ændrer udseende. Der bliver lavet om på en masse funktioner, det hele er nærmest flyttet, men også gjort mere overskueligt. Du skal væbne dig med tålmodighed, og finde et par gode kander kaffe frem, inden du kaster dig ud i det nye layout. Og husk papir og blyant, medmindre du, som jeg, elsker at vise alle noter på en af de andre skærme.
Det nye Google Analytics
Du starter nu med oversigten over alle dine konti og domæner på een lang liste. De enkelte konti kan foldes sammen, men der er ikke den hurtige visning af hvordan det går for hver konto, som i den gamle udgave. Det kan jeg godt savne lidt!
Når du går ind og kigger på et domæne, kan det nye layout godt virke lidt skrabet i første omgang, for hvor er alle de oplysninger jeg plejer at finde lynhurtigt?
Du får en grafisk visning (den klassiske blå graf) over hvor mange besøgende der har været den seneste måned, antal besøgende, sider pr. besøg og alle de andre gode oplysninger, bl.a. afvisningsprocenten.
Du har også lagkagen, med blå og grønne stykker, men de viser forholdet mellem nye og tilbagevendende besøgende, ikke hvor de er kommet fra.
Find dine oplysninger igen i Analytics
De første vigtige oplysninger finder du nu i menuen til venstre, under Trafikkilder, Oversigt.
Når du vil tjekke de vigtige indgående henvisninger, sker der under Trafikkilder, Indgående kilder, Henvisninger.
Det var lidt om det nye layout, der er meget mere 😉
…
Hav en fortsat fantastisk god dag